torstaina, huhtikuuta 28

Rästihommia - Unfinished business

»»» English translation below
Mulla on jokunen suunniteltu blogijuttu näköjään hiukan päässyt lykkääntymään. Aloitetaan helpommista:
1) Saaran saippuan käyttö hiustenpesuun: TOIMII!

Ainakin tämän lyhyen tukan kanssa eikä hoitoainetta kaipaa -päinvastoin. Ilman nimittäin tukka kääntyy ihanille kiharoille joista Puoliso tykkää erityisen paljon (vaikkei hän juurikaan tykkää mun lyhyestä leikkauksesta). Lomapakkauskin keveni taas kahden pullon verran.

2) Huhtikuun alussa kokeiluun haettu Pure Colors -mineraalimeikki: TOIMII!


Mä olen siis jo vuosia sitten vaihtanut meikkivoiteet mineraalipuutereihin, koska ne nyt vaan toimii niin paljon paremmin iholla ja näyttävät luonnollisemmalta. (Jos nyt meikattu naama ylipäätään voi näyttää "luonnolliselta"... minusta ei.)
Tämä Pure Colors on Norexin maahantuoma ja sieltä siis olivat muhun yhteydessäkin. Myyntipisteiden valikoima lisääntyy kuulemma koko ajan ja toistaiseksi tuotetta saa PK-seudulla tuon ihanan salongin lisäksi ainakin Sellon Evestä. Omat nettisivut on kuulemma tuotteillekin tulossa, kannattaa ehkä seurailla tuota Norexin sivustoa, josta varmaankin sitten linkittävät.

Valikoimasta sen verran, että Suomessa on myynnissä tästä jauheesta 8 sävyä ja prässätystä kuusi. Tuotteiden suositushinta on nelisen kymppiä ja kannattaa muistaa, että ne sisältävät myös aurinkosuojakertoimen. Koostumus ei sisällä vismuttia, mutta puristemuotoisissa on kyllä varmaan talkkia sidosaineena.
Lisäksi saatavana on valikoima värikosmetiikkaa (peitevoide, luomivärejä, huulipunaa, poskipunaa, aurinkopuuteria).


Sitten niitä omia käyttökokemuksia: Evan mulle valitsema värisävy Latte on ihan täydellinen ja meikki pysyy tosi hyvin koko päivän. En tosin kyllä muuta odottanutkaan :D
Edellisessä meikissäni on mukana sellainen hohde, mutta tämä on ihan matta. Olen niitä vaihdellut hiukan fiilispohjalta sen mukaan miltä aamuisin tuntuu. Kuulemma se hohde tekee musta "jotenkin ruskettuneen näköisen", vaikka olen kuvitellut, ettei niiden sävyissä ole isoa eroa (eikä olekaan kun levitin niitä rinnakkain kämmenselkään). Matta puolestaan kait häivyttää paremmin ihohuokosia?

Sain jauheen mukana myös luonnonharjaksisen kabuki-siveltimen, mutta sen kohdalla on pakko sanoa, että se tuntuu aika karkealta verrattuna vanhaan synteettiseen pensseliini. Toinen tuotekehityksen paikka olisi selkeästi rasian sirotinkannessa (EM onkin kyseisen ongelman jo ratkaissut, joskin olen kuullut, ettei tuo puolikuukaan aina toimi). Puhkoin suojamuoviin ensin saksenkärjellä reikiä noin puolet aukoista, mutta tuolloin pohjaa piti koputella aika kovaa että väri tuli niistä läpi. Aamuisin kun minä meikkaan Puoliso nukkuu, joten koitan vältellä sen tyyppistä meteliä. Otin siis suojamuovin lopulta kokonaan pois, sillä eipä tuo purkki kotioloissa mitään sotke. Eri asia jos sitä lähtee kovasti kuljettelemaan.


Kaikenkaikkiaan kyllä oikein positiivinen kokemus tämä ainakin näin ns. normaalilla iholla. Olen joskus käyttänyt purkillisen myös Seppälän myymää (vieläkö mahtaa olla?) MS Chic -jauhetta ja siitä jäi päällimmäisenä mieleen, että se kuivatti.
Vaikka voisi kuvitella, että mineraalimeikki on mineraalimeikki, näissä tuotteissa on eroja muussakin kuin hinnassa. Kannattaa siis testata erilaisia kunnes löytää omansa!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
»»» I've been testing some new products I've received from a sponsor, Pure Colors mineral make up. It's quite good for my normal skin and the shade they picked for me is perfect. This was probably the fifth brand I've used and I have to say the're not all the same. So if you're looking for your match I suggest you try a few before making up your mind!

4 kommenttia:

  1. Mulla on vähän ristiriitainen suhde mineraalipuutereihin. Mulla on melkoisen kuiva iho, joten ihan kaikki merkit ei toimi, mutta yhden hyvän olen kyllä löytänyt. Toisaalta sen käyttö on tosi helppoa ja se näyttää "luonnolliselta", mutta auringonvalo sitten tuo huonomman puolen esiin mun kasvoilla, sellaisen piirteen, minkä vuoksi en käytä puuteriakaan. Mulla on nimittäin posket täynnä "vauvanukkaa", sellaista untuvaista pientä karvaa, minkä auringonvalo paljastaa yllä mainittujen tuotteiden kanssa. ;D
    Ohut meikkivoide on siis mun juttu edelleen. :)

    VastaaPoista
  2. Hah, mä ihan suosiolla ajelen tätä naamani noin kerran kuussa :D

    VastaaPoista
  3. Mitä, oikeesti? :o Mä kyllä noi mun viikset ajelen, mutta että koko naama?

    VastaaPoista
  4. Kaikkee sitä tuleekin paljastettua...
    LOL

    VastaaPoista

Kiitos ystävällisistä sanoistasi, idoistasi, mielipiteistäsi, ehdotuksistasi... tulen niistä tosi iloiseksi!
Thank you for your kind words, ideas, opinions, suggestions... they make me really happy!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...