keskiviikkona, toukokuuta 4

Zen habits

»»» English translation below
Zen habits:n innoittamana päätin minäkin kirjoittaa listan, 40 oppimaani asiaa 40 vuodessa. Saatte nauttia näistä useammassa osassa, koska naputtelen niitä kahdella kielellä. Tässä ekat 10:
  1. On ihan ookoo muuttaa mieltään asioista. Mistä tahansa.
  2. Kapinointi on hienoa, mutta jatkuva eri mieltä oleminen kuluttaa kamalasti voimia. Vähemmällä pääsee noudattamalla edes noin suurinpiirtein yleisiä normeja. Kovasta päästä kärsii eniten itse.
  3. Rööki ei kaunista ketään eikä edes näytä erityisen coolilta.
  4. Sama pätee kiroilemiseen.
  5. Hyväntuulisuus tarttuu, mutta pahantuulisuus on valintakysymys.
  6. Luonteenpiirteet voivat olla valinnan mukaan vikoja tai ominaisuuksia. Minä olen innostuja ja se ärsyttää joitakuita. Tottakai se ärsyttää. Mutta minusta mitä jäisi jäljelle, jos en enää innostuisi?
  7. Minä olen halunnut ja yrittänyt olla vaikka kuka, mutta loppujen lopuksi olen kuitenkin paras minä itse. Kuka vaivautuisi käyttämään aikansa olemalla minä, jos minä olisin joku toinen?
  8. Kaikkea ei voi saada eikä kontrolloida eikä maailma ole oikeudenmukainen paikka. Paha ei aina saa palkkaansa, mutta katkeruudesta kärsit eniten sinä itse. Sen vääryyden päälle siis vielä. Voit siis valita: joko tuplakurjuus tai sitten pitää vaan mennä eteenpäin.
  9. Nuku aina kun voit.
  10. Bileissä ei ikinä tapahdu mitään vaikka lähtisit ajoissa kotiin. Ole huoletta, et siis jää mistään paitsi.

 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
»»» Inspired by Zen habits, who had listed lessons of life, here's the first 10:
  1. It's okay to change your mind.
  2. Rebelling is kinda cool, but constant disagreeing wears you off. You're better of following most norms anyway, because generally it's your loss, not "theirs".
  3. Smoking doesn't look least bit cool.
  4. Swearing and cursing doesn't sound least bit cool, either.
  5. Good mood is contagious but bad mood is a choise.
  6. Characteristics can by choise be flaws or qualities. I'm an enthusiast and that can be really annoying to someone. Of course. But what would be left of me if I didn't get excited anymore?
  7. I've wanted and tried to be a different person but in the end I'm the best me anyway. Besides, who would bother spending time being me if I was someone else?
  8. I can't control everything, I can't get everything and the world is not fair. Evil does not always get it's pay, but bitterness only harms yourself. That's just doubling up your misery. Rather just move on and save yourself from it.
  9. Sleep whenever you can.
  10. Nothing happens at a party even if you left early. So don't worry, you won't miss anything.

2 kommenttia:

  1. Oon samaa mieltä muista paitsi viitosesta, myös pahantuulisuus tarttuu ja joskus mielentila on sellainen, että toisen hyväntuulisuus saa entistä pahemmalle päälle. Mutta toisaalta jos toinen häilyy siinä rajamailla, voi ystävällisyydellä saada toisen piristymään.

    VastaaPoista
  2. Mulla on sellainen motto, että vaikka joku muu ois kuinka huonolla tuulella, niin päätän itse olenko mä. Tottakai joskus olen, mutta se ei yleensä johdu kenestäkään muusta kuin musta. Paitsi ehkä jostain tolloautoilijoista...
    (niitä mä en kyllä jaksa kauaa murehtia. Sen jälkeen kun auto on parkissa niin ne on bygones :D)

    VastaaPoista

Kiitos ystävällisistä sanoistasi, idoistasi, mielipiteistäsi, ehdotuksistasi... tulen niistä tosi iloiseksi!
Thank you for your kind words, ideas, opinions, suggestions... they make me really happy!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...